Cubaanse cultuur - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Martijn Flipsen - WaarBenJij.nu Cubaanse cultuur - Reisverslag uit Trinidad, Cuba van Martijn Flipsen - WaarBenJij.nu

Cubaanse cultuur

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

12 Januari 2012 | Cuba, Trinidad

Stel je voor...

Op Plaza Mayor, naast een hele oude kerk ligt een trap ver de heuvel op. Tegenover die trap is een simpel podium gebouwd, met een beetje verlichting. S'avonds rond 22 uur gaan deze aan en zingen de beste operazangers en -zangeressen van het land de mooiste stukken, van Carmen tot Frank Sinatra en van The Phantom of The Opera tot Figaro. De trap is gevuld met Cubanen, van de oudste inwoners tot de stoerste jongeren, een enkele toerist zit ertussen. Prachtig is het woord wat het omschrijft, in het licht van de kerk en het gezang wat klinkt. Ik ben in Cuba! En Trinidad bestaat 498 jaar.

  • 12 Januari 2012 - 16:41

    Lisanne:

    Waauw! Ik zie het voor me, hoor de klanken en zie een tevreden glimlach op je gezicht pronken.
    Wat een mooi begin van een geweldige reis, zo doorgaan!!!!
    Kus!!

  • 12 Januari 2012 - 18:01

    Aad:

    Heeft de enkele toerist ook meegezongen? Globe de trot zo verder jongen, we verwachten de eerste foto,s soon.

    Big hug uit Vlaai.

  • 12 Januari 2012 - 19:25

    Marti:

    ah Martijn ik ben echt heel jaloers- wil er zeker nog een keer heen! Misschien pas na mijn verblijf in de VS, weet niet hoe makkelijk dat anders is..

    Ik heb een keer een Cubaanse kunsttentoonstelling gezien, alles van sfeervolle oude club Havana-foto's tot communistische propaganda posters en felgekleurde moderne dingen.. Ga je ook wat dansen? lokale kunst kijken? Heel veel plezier in ieder geval..

  • 12 Januari 2012 - 21:01

    Mama:

    Prachtig dat moet het zeker zijn en mooi dat je daar van mag genieten.
    Ik ben ook benieuwd of de toerist mee gezongen heeft.
    Je reis is goed begonnen.

    Groetjes en liefs uit Made.

  • 13 Januari 2012 - 14:38

    Karsten:

    YES!!! Dit is een mooi bericht, volgens mij zit je al helemaal in de travelmodus! Goed om te horen! Geniet ervan en ik spreek je snel!

  • 13 Januari 2012 - 19:06

    Jeanne:

    Ik en Jos vroegen ons al af of je goed was aangekomen! Maar zo te horen heb je het al erg naar je zin :D
    Veel plezier en hopelijk komen er ook snel foto's. Kus

  • 14 Januari 2012 - 22:53

    Nick:

    Stel je voor...
    Je bent bezig met meervoudige lineaire regressie, residuen, en multicollineariteit.

    Helpt dit om je geluksgevoel te verdubbelen? ;) Je begint in elk geval al goed: keep up the good work!

  • 15 Januari 2012 - 07:06

    Rianne:

    Ik mis de vind ik leuk knop op je site.. Geniet! x

  • 15 Januari 2012 - 11:22

    Annemarie:

    Wauw dat klinkt goed, wat een sfeer, wat een cultuur!
    Ik ben super benieuwd naar de rest van je verhalen, nog een paar weken en dat vlieg ik naar Havana!! Zin in!

    Jij bent je reis in ieder geval goed begonnen, ga zo door en blijf genieten!
    X Ann

  • 15 Januari 2012 - 18:50

    Marijke:

    Fantastisch, ik zie het meteen weer helemaal voor me! Enne, ik heb geboekt, dus Rarotonga here I come :) Kijk er nu al naar uit! Heel veel plezier nog en tot 7 april

    Kus, je zus

  • 16 Januari 2012 - 08:23

    Jos:

    Mooi dat je veilig en wel aan de eerste etappe van je reis bent begonnen. En met welke leeftijd loop je daar rond ;)

    Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Op 8 januari begin ik mijn reis door een vlucht van Brussel naar Cuba. Vanaf daar? Slechts een plan, een idee... en één ticket wat me eind maart van Los Angeles naar Sydney moet brengen...

Actief sinds 10 Maart 2008
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 35169

Voorgaande reizen:

08 Juli 2006 - 13 November 2011

Verre reizen

08 Januari 2012 - 30 November -0001

Rond de wereld in 1 jaar

Landen bezocht: