Greetingz from Ozzie mate!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Martijn Flipsen - WaarBenJij.nu Greetingz from Ozzie mate!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Martijn Flipsen - WaarBenJij.nu

Greetingz from Ozzie mate!!

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

15 Juli 2009 | Australië, Perth

Vandaag aangekomen in Perth, Australië, na een week vol reizen en relaxen. Woensdagmorgen vroeg vertokken; eerst een middagje Londen, dan een avond Maleisië, om vrijdagmiddag aan te komen op idyllisch Koh Phi Phi, Thailand. Daar waar Lisanne me op stond te wachten. De bedoeling was om een paar dagen te genieten van het tropische, het prachtige, en natuurlijk om te duiken. Helaas was daar een tropische storm die dat een beetje verpestte. Geen boot die meer uitvaarde dus duiken was uitgesloten. Dan maar lekker genieten van de relaxte laidback sfeer van Koh Phi Phi. Ondanks de wind en een regenbui af en toe waar genoeg neerslag valt om een stuk Sahara mee vruchtbaar te maken, was het heerlijk genieten van de Banana Pancakes, Buckets en de niet zo happy massages ;) Een dag eerder vertrokken om te voorkomen dat je wilt reizen als de ferry niet meer vaart door de storm, en een avond doorgebracht in een hotel in Kata, een relaxt stranddorpje. Waar vind je tegenwoordig nog een luxe hotel met sauna en jacuzzi voor 4 euro?

Morgen de outback in; busje ophalen, water en blikvoer inslaan, jerrycans vullen, gasfles checken en de wegenkaart nog eenmaal goed bestuderen. Twee weken op lange rechte wegen met honderden kilometers achter elkaar niks, maar dan ook niks anders dan rood zand en wat begroeïng hier en daar. Alhoewel dat natuurlijk al een geweldige ervaring op zich is zijn er ook nog twee bestemmingen, Karijini National Park en Ningaloo Reef. Dat is dus hiken en duiken, geweldig.

Foto's:

• 15 Juli 2009 - 12:16

Annemarie:

Wauw, lucky you!! Je gaat echt twee topweken tegemoet; Karijini is echt het einde en ook het Ningaloo Reef is te gek, ga bij Turquoise bay ook snorkelen in 'the drift' (neem wel een gids of local mee!)

Remember: 2 spare tires, water etc.etc. hahaha

Veel plezier daar!
    X Ann

• 15 Juli 2009 - 12:28

Eva:

Hee Martijn, klinkt goed!! Voelt NL al heeelll ver weg? Ik hoop het :) veel plezier, geniet er van, ik hou je in de gaten!

Hier mis je vrij weinig...

• 17 Juli 2009 - 18:20

A3:

Hi Martijn,

Blij te horen dat jullie ook wel eens in de regen zitten.(valt hier overigens wel mee) Goede reis in de outback en samen down under water moet gaan lukken.

Hou alles heel,

SPHSP

• 18 Juli 2009 - 16:02

Mata:

mag ik mee?!?! Ik wil weer terug!! Hier in Nl is het regenachtig en koud, precies zoals je zou verwachten na een tropische vakantie :( Maar westkust is prachtig en saai, kijken wie de meeste dode kangaroes ziet?
    Veeeel plezier!!!

• 20 Juli 2009 - 11:35

Margreet:

Een uitzicht om van te dromen daar op Koh Phi Phi, en voor jou kwam zo'n droom gewoon uit. Jammer dat jullie daar eerder weg moesten, door de storm. Nu down under en wicked door de outback.

Veel plezier en dikke kus
    Margreet