Hoofdstuk 9: Zwemmen tussen de haaien - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Martijn Flipsen - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 9: Zwemmen tussen de haaien - Reisverslag uit Galápagos, Ecuador van Martijn Flipsen - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 9: Zwemmen tussen de haaien

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

10 Juni 2008 | Ecuador, Galápagos

Het mooiste natuurpark ter wereld, daar is waar ik me op dit moment bevind. Ik zit in Puerto Ayora, gelegen op Santa Cruz, een van de Galapagoseilanden, 1000 KM uit de kust van Ecuador. Ik zit hier nu een paar dagen en heb me elke dag met de onderwaterwereld beziggehouden. Gedoken dus! Ik heb er alweer heel wat duiken opzitten en de onderwaterwereld is prachtig (een veelvoorkomend woord in mijn reisverslagen) Ik heb gezommen tussen de hamerhaaien, letterlijk in een groep white-tip-reefsharks, schildpadden gezien, allerlei soorten rays, ik heb gespeeld met zeeleeuwen (die af en toe een beetje speels bijten ;), het is alsof je in een groot aquarium rondzwemt. S´avonds is het gezellig in het kleine havendorpje, met een paar restaurants en twee bars, dus elke avond is het zeer gezeellig :)

Tja, eigenlijk heb ik vooral onderwater mijn tijd doorgebracht, de foto´s daarvan worden me nog toegestuurd. Dus weinig foto´s (al zijn die van Tortuga Feliz nu wel online). Morgen stap ik op een boot om 5 dagen lang langs de verschillende eilanden van de Galapagos te trekken. Ik zal dan met mijn eigen ogen gaan zien hoe deze fantastische natuurwereld tot stand is gekomen en zich uniek heeft gemaakt in diersoorten.

Eigenlijk ben ik gewoon nog steeds sprakeloos van alle indrukken, dus vandaar dat dit maar een kort berichtje is ;) Ow, en je struikelt hier letterlijk!! over de pelikanen en leguanen....

Foto´s La Tortuga Feliz: http://picasaweb.google.com/martijnflipsen/LaTortugaFeliz2008
Foto´s Galapagos: http://picasaweb.google.com/martijnflipsen/Galapagos2008

  • 18 Mei 2008 - 12:58

    Marti:

    Heej Martijn, eindelijk al die verhalen van je gelezen, want een ongeloflijke avonturen! echt onvoorstelbaar, wat je allemaal gezien hebt, en dat je het allemaal overleefd hebt.. heb nou de automatische notifier aanstaan, dus kijk uit naar je volgende verslag! heel veel plezier daar verder!

    xxxmarti

  • 19 Mei 2008 - 17:11

    Lonneke:

    Hé Martijn,

    Heb net weer een deel van je verhalen gelezen, klinkt waanzinnig allemaal! Als het goed is ben je gisteren weer op Hollandse bodem beland (volgens de informatie op je profiel), zal wel weer erg wennen zijn! Voorlopig nog maar lekker nagenieten!

    Groetjes, Lonneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Op 8 januari begin ik mijn reis door een vlucht van Brussel naar Cuba. Vanaf daar? Slechts een plan, een idee... en één ticket wat me eind maart van Los Angeles naar Sydney moet brengen...

Actief sinds 10 Maart 2008
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 35216

Voorgaande reizen:

08 Juli 2006 - 13 November 2011

Verre reizen

08 Januari 2012 - 30 November -0001

Rond de wereld in 1 jaar

Landen bezocht: