Hoofdstuk 11: Cotopaxi - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Martijn Flipsen - WaarBenJij.nu Hoofdstuk 11: Cotopaxi - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Martijn Flipsen - WaarBenJij.nu

Hoofdstuk 11: Cotopaxi

Door: Martijn

Blijf op de hoogte en volg Martijn

17 Juni 2008 | Ecuador, Quito

Nadat ik s’avonds was aangekomen in Quito vanaf de Galapagos eilanden ging ik de volgende morgen er al meteen weer vandoor. Richting de Cotopaxi, een van de hoogste vulkanen van het Andes gebergte, een van de hoogste actieve vulkanen ter wereld eigenlijk. Was het op de Galapagos nog 35 graden, hier is het koud en ligt er sneeuw. Met bijna al mijn kleren aan die ik heb, inclusief geleende spullen (zoals jas) van personen in het hostel begin ik aan de klim vanaf 4500 meter (waar we met de jeep konden komen) naar 5100 meter. Het was geen makkelijke klim, al was het enkel maar dat ik halfdronken was van de hoogteziekte. Maar op 5100 meter zaten we midden in de sneeuw. Hoger konden we niet, lawinegevaar. Maar toen we eenmaal weer terugwaren op 4500 meter stonden daar de mountainbikes voor ons klaar. Van 4500 meter naar 3000 meter spectaculair afdalen via mountainbike. Op onverharde ‘weg’. Geweldig om met een rotvaart door de Andes te scheuren, rotsblokken ontwijkend. En natuurlijk zagen we ook lama’s, het symbool van de Andes :) Daarna nog lekker in het chalet-hostel warme chocolademelk drinken, en de Ecuadorse chocolademelk is goddelijk!

En dit was het laatste hoofdstuk, natuurlijk komt er nog wel een epiloog ;) , het vliegtuig zal mij naar huis gaan brengen. Nog een halve dag Quito bekijken en dan op weg naar Nederland…

Foto’s Cotopaxi: http://picasaweb.google.com/martijnflipsen/Cotopaxi2008
Foto’s Quito: http://picasaweb.google.com/martijnflipsen/Quito2008

  • 20 Mei 2008 - 06:23

    Marti:

    Complimentje voor de foto's, echt bizar die beesten!

  • 20 Mei 2008 - 08:07

    Marita:

    Hm, je had zo te zien slecht weer de laatste daagjes... Welkom terug in Nederland dan, hier schijnt tenminste de zon ;)

  • 20 Mei 2008 - 20:53

    Tessa:

    Hej martijn,

    wow wat een prachtige fotos zitten er tussen,! jaloers big time :)
    apart dat ze helemaal niet schuw lijken die zeeleeuwen..

    super schattig die mini turtles :D gosh.

    tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Martijn

Op 8 januari begin ik mijn reis door een vlucht van Brussel naar Cuba. Vanaf daar? Slechts een plan, een idee... en één ticket wat me eind maart van Los Angeles naar Sydney moet brengen...

Actief sinds 10 Maart 2008
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 35219

Voorgaande reizen:

08 Juli 2006 - 13 November 2011

Verre reizen

08 Januari 2012 - 30 November -0001

Rond de wereld in 1 jaar

Landen bezocht: